Incasso tip: administratie
Heeft u iedere dag volledig inzicht in uw inkomsten en uitgaven? Kunt u met een druk op de knop vertellen hoe uw onderneming er voor staat?
Administratie, administratie en nog eens administratie. Een klus die zich bij uitstek leent voor uitstel. Begrijpelijk, maar niet echt handig. Want als u het zelf niet al te nauw neemt met administreren, dan kunt u van uw klanten niet verwachten dat zij zich keurig aan de regels houden.
Basis van uw bedrijf
Administratie is de basis van uw bedrijf. Hiermee controleert u alles. Misschien niet het meest opwindende onderdeel, maar zonder administratie kunt u het wel vergeten. U moet weten hoeveel geld er uitgegeven en ontvangen wordt. Indien u uw administratie niet goed organiseert, verliest u te veel tijd met nabellen en schrijven.
Dus: stuur uw factuur op tijd en houdt u aan de betalingsvoorwaarden. Stuur op de aangegeven tijd een herinnering of ingebrekestelling, waardoor uw klant weet dat u (ook op tijd) andere middelen zult inzetten indien hij niet op tijd betaalt. Bovendien is het een voorwaarde om later juridische stappen te kunnen zetten.